vercallofdutèhsering. zo leer je nog een nieuw woordje op de vrijdagavond!

Ben blij om te horen dat jullie dezelfde mening als ik hebben over BF4. De server crashes zijn echt zwaar irritant en vooral als je net een lekkere ronde hebt waarbij je veel hebt uitgespeeld. Gelukkig laat DICE wel weten dat ze druk bezig zijn met patchen. (Wij zijn ondertussen met de PC al op Server Patch #7). Levelolution is op zich wel een leuke toevoeging. Behalve bij Lancang Dam waarbij het neerhalen van de Dam zelf totaal geen toevoeging heeft op de map zelf, behalve dan de extra brokstukken.

Ik freeze na 1 minuut ofzo als ik ga spelen.

Ik vermoed dat het niet lang meer zal duren voordat de BF serie wordt beoordeeld zoals we dat tegenwoordig doen met de COD serie, bij COD begon ik mijn twijfels te krijgen na de opvolger van MW2 (Black Ops dacht ik). Het spel vernieuwt in kleine maten maar het gevoel dat je dezelfde game speelt sluipt er met de vordering van de serie steeds meer in. Een vervelende gedachte, heb zeer genoten van BF3 (maxgraphicsfuckyeah) single -en multiplayer maar ik begin te twijfelen of ik hier wel voor wil betalen (nog niet eens te spreken van het geld dat het me zou kosten om dit spel weer op maximale graphics te kunnen spelen). Goede review, zoals altijd kijk ik er met plezier naar.

Verbaas me over de teleurstellingen. Natuurlijk zijn we van ver gekomen sinds de eerste COD en BF zowel in technisch opzicht als in de verhaallijnen. Beide engines zijn nu volwassen geworden, dus daar is weinig spectaculairs meer uit te halen. BF4 doet een zeer goede poging om Levolution te introduceren welke ik wel geslaagd vindt. Het concept dat je kan verbergen achter een muur wat aan flarden geschoten kan worden bied een extra dimensie. Wat overblijft is de verhaallijn. Met de MW serie heeft COD zeker punten gehaald qua innovatie. Weg van het slagveld. Urban warfare, War on terror. Op een bepaald moment is elk scenario de revue gepasseerd, en dan wordt het meer van hetzelfde. Blijft als laatste over het inhoudelijke verhaal. De SP in BF4 is veel te kort voor zijn geld. Maar BF moet het van zijn MP hebben. In COD is de SP wat langer, en de MP middelmatig. De uitdaging voor de makers is een verhaallijn vertellen die de mensen betrekt bij de personages en moeilijker uitdagingen biedt. Ook hier moet men gaan werken aan de details zoals tactisch inzicht, skills en weg van scripted route. Als men (als SP) Far Cry 3 zou mixen met BF4, dan zou men een rete goede game hebben. De MP blijft hetzelfde vanwege de opzet. Men kan alleen werken aan de details. Persoonlijk blijf ik fan van beide series omdat een ieder toch wat anders bieden.

weer een leuke review jongens, vooral de stukjes van Weird Al zijn wel toepasselijk :)

Ik heb mij wel vermaakt met de singleplayer. Niet dat die echt goed was, maar t speelde wel lekker weg.
.
Multiplayer wordt ik ook echt gek van de bugs. Dingen als server crashes snap ik enigzins nog wel. Als game ontwikkelaar kan je ook niet voorbereiden op de gigantische piek aan verkeer wat je vlak na de lancering heb. Net Code daarentegen... Helicopters kan je gewoon niet mee vliegen aangezien je missle locks pas hoort op het moment dat je al geraakt wordt. Opmerkelijk dat dit in de beta wel goed ging.
.
Ik wacht nog ff met de multiplayer. Mooi moment om Batman weer te spelen aangezien Arkham Origins pas uit kwam

Ik hoor heel veel mensen zeiken over 'netcode', maar dat is niet het probleem. Zoals ik het heb begrepen is de 'netcode' een verschrikkelijk moeilijk algoritme wat nooit perfect zal zijn. Het heeft vaker te maken met server of client bugs dan met een slechte netcode.

Hier kan je meer lezen over 'netcode':

allright, had me weinig verdiept in de daadwerkelijke functionaliteit van de netcode. Als het probleem op te lossen is door een server of client update ben ik uiteraard ook tevreden. Toch valt niet te ontkennen dat de lag in hit registration een enorm probleem is bij de multiplayer

Allemaal niet zo spectaculair als verwacht. Krijg er een COD gevoel bij. Echter is Bf3's Dlc wel elke keer zijn centen waard geweest, ipv 4 remakes die niemand meer speelt als t nieuwe eraf is.

komt er ooit review van css ??? (want die game veranderd nog iedere week door dat nerdjes dikke maps maken met leipe futures erin). http://rafuron.wordpress.com/

And as always... Thanks for watching!