De 2009 formule 1 regels uitgelegd in een animatie

Sebastian Vettel legt in deze kekke animatie uit wat de nieuwe regels worden in de formule 1. Deze wijzigingen zijn fix; zelf noemt hij het 'de grootste regelwijzigingen in de geschiedenis van de formule 1' en is hij er súperdúper enthousiast over. Oprecht of niet, de animatie zit lekker in elkaar.

Sebastian Vettel legt in deze kekke animatie uit wat de nieuwe regels worden in de formule 1. Deze wijzigingen zijn fix; zelf noemt hij het 'de grootste regelwijzigingen in de geschiedenis van de formule 1' en is hij er súperdúper enthousiast over. Oprecht of niet, de animatie zit lekker in elkaar.

Beoordeel dit artikel

  • lol
  • wtf
  • wow
  • fail
  • win
  • sexy
  • cool
  • meh
Reageer

Reacties

roadrunner205's picture
roadrunner205 5 jaar geleden

zijn zeker grote veranderringen....

maar ja ben benieuwd wat het race seizoen geeft nu ING gekapt is....
en volgen er veel meer !!!

thomie1's picture
thomie1 5 jaar geleden

Hybride race auto's. Het moet niet gekker worden :p .

Ultimate Haan 5 jaar geleden

werd tijd.....
De onderlinge strijd in de F1 races vind ik de laatste jaren wel tegenvallen.. ik denk dat ze zo op de goede weg zijn. Echte F1 fans zullen me wel tegen spreken maar zo wordt wel een groter publiek bereikt....

Helaas zijn de veranderingen niet positief voor het uiterlijk van de bolides. Kan er nog niet aan wennen..

Nozel 5 jaar geleden

Eindelijk weer slicks, maar verder is het wel een estetish wangedrocht geworden.
En bewegende onderdelen is ook wel er lame.

wel hele vette animatie.

Hank Sr. 5 jaar geleden

Eindelijk slicks en het chassis gaat gelukkig terug naar hoe er rond 1992 werd geraced.. Misschien ga ik aankomend seizoen wèl kijken.

Boompiee's picture
Boompiee 5 jaar geleden

fiks, niet fix.

8166UY's picture
8166UY 5 jaar geleden

Dus eigenlijk gewoon meer A1 GP?

kropsla's picture
kropsla 5 jaar geleden

yes yes ze krijgen weer die leipe bandjes!

Pokerface's picture
Pokerface 5 jaar geleden

Zeker geen A1, daar zit een wereld van verschil tussen.
De veranderingen zijn een stap in de goede richting. Ik werd gek van al die flaps en Gurneys die iedere race weer een millimeter anders waren. Die kale body's vind ik veel mooier, hoewel ik de 'kieuwen' wel mis. Slicks zijn super, zo hoort het. Die groeven waren een lapmiddel. Die taartschep van een voorvleugel vind ik iets te groot, maar die Madurodam achtervleugel is echt een ramp. Het oog wil ook wat... Wat KERS gaat brengen weet ik niet. We zullen het zien. Die twee verschillende compounds banden in een race moeten ze afschaffen, scheelt weer geld en maakt het simpeler voor de toeschouwer om te begrijpen, die zit echt niet te wachten op twee soorten banden. En de kwalificatie moet weer worden zoals het vroeger was: wie het hardst een rondje kan rijden, staat op pole. Nu gaat het erom wie de leegste tank heeft en dat slaat nergens op. Terug naar het Senna tijdperk.
We gaan de goede kant op, maar het kan nog beter.

Pokerface (racefan)

B.a.s. 5 jaar geleden

blablabla

Kryz's picture
Kryz 5 jaar geleden

Wat een pietepeuterig kneuterig detailgezeik is dat F1 toch aan het worden (mwoh, was het eigenlijk al een tijd). Waar is de tijd gebleven dat engineering excellence de driver was voor de belangrijkste raceklasse ter wereld? Al die kunstmatige regeltjes waarbinnen die techneuten moeten manoeuvreren... Daar komen toch weinig revolutionaire ontwikkelingen uit voort die in de toekomst in de reguliere autoindustrie toe te passen zijn?

Nee, doe me dan maar Le Mans, daar komen de echte ontwikkelingen vandaan tegenwoordig.

zomaariemand 5 jaar geleden

Helemaal mee eens. Wat mij betreft mogen een boel regels afgeschaft worden.
De enige beperking die gesteld moet worden is cilinderinhoud en afmetingen van de auto. Laat verder ieder team die auto bouwen die ze willen. Dan wordt het pas echt een wedstrijd.

vroegahwasnietallesbeter 5 jaar geleden

Dus je wil weer auto's met 1300+ pk's, skirts, driveraids zoals active suspension etc. Een foutje van de bestuurder en die auto boort zich met 200/300 in de bandenstapel. Je kan ook gewoon een robot laten rijden dan, scheelt weer verzekeringsgeld.

Niekmanz's picture
Niekmanz 5 jaar geleden

Tuurlijk niet, dan wint iedere keer dezelfde gewoon omdat ze meer geld hebben en dus de beste wagen.

Kaassouflé 5 jaar geleden

Mooi, lijkt erop alsof het komend seizoen meer wordt dan 22 auto's die rondjes rijden in dezelfde volgorde. Inhalen kon alleen door goede/slechte pitstops, niet door het racen zelf.
Misschien ga ik weer kijken.

F1 bastard 5 jaar geleden

Nu nog 1 extra bonusregel:
"Release the tombstone"

XorireX's picture
XorireX 5 jaar geleden

Heel vet in elkaar gezet

Ook dit wil je zien

  • De 28 meest bevredigende dingen van 2014

    Zelden zal je je op een non-seksuele manier zo ontzettend bevredigd voelen, als na het zien van deze post.
  • Taiwanezen leggen het Noord-Korea/The Interview-debacle uit met heerlijke absurde animatie

    Of deze nieuwsanimatie over het Sony-Noord-Korea-conflict nou echt klopt... mwoah. Maar de Taiwanese versie van dit nieuws is in ieder geval uitstekend vermakelijk.
  • Laat zien hoe jij jezelf oppompt voor een potje gamen en win een Xbox One en Call of Duty!

    US Marines schreeuwen "OORAH" voordat ze in een battle stappen, de Nieuw-Zeelanders doen de haka om de tegenstanders angst in te boezemen en de Schotten kregen one hell of a speech van Mel Gibson om de vijand in de pan te hakken (geen idee of dat vroeger ook écht Mel Gibson was, trouwens). Maar wat doe jij om je klaar te maken voor de ultieme gamebattle? Gelukskleding? Een Toren van Pizza? Laat het ons weten en win een Xbox One, Call of Duty Advance Warfare en een Xbox Live Gold-account.
  • Intrigerende beelden van een aap die een andere aap z'n leven redt

    Zo er dan toch zoiets als altruïsme bestaan in de dierenwereld? Hoe dan ook: prachtig.
  • Video die perfect illustreert hoe het is om huisgenoten te hebben

    Super herkenbaar voor iedereen die ooit in een studentenhuis heeft gewoond, of woont. En heerlijk snappy geëdit ook.
  • 'Wakeskaten' bestaat en het is awesome

    Dieter Humpsch is een wakeskater en laat even wat trucs zien in zijn achtertuin.
    We kunnen nu al niet wachten op hoe de sport zich ontwikkelt.
  • 5-jarig meisje discussieert met haar vader over het slavenpakje van Prinses Leia

    En tegen haar argumenten kan hij ook niks inbrengen. Touché.
  • Hoe ze een Airbus A350 maken

    Van het designen, bouwen, testen tot het verkopen, het is een verdomd uitgebreid proces.
  • Docuzondag 235 - Aileen: Life and Death of a Serial Killer

    In 1992 maakte Nick Broomfield een docu over hoe filmproducenten en uitgevers als honden om een been vochten om de rechten van het verhaal van Aileen Wuornos, een ter dood veroordeelde ex-prostituee die te boek stond als 'Amerika's eerste vrouwelijke seriemoordenaar'. 12 jaar later wordt Nick Broomfield echter opgeroepen als getuige bij de heropening van Aileen Wuornos' proces.

    DocuZondag wordt elke week samen met Documentairenet uitgezocht