De 2009 formule 1 regels uitgelegd in een animatie

Sebastian Vettel legt in deze kekke animatie uit wat de nieuwe regels worden in de formule 1. Deze wijzigingen zijn fix; zelf noemt hij het 'de grootste regelwijzigingen in de geschiedenis van de formule 1' en is hij er súperdúper enthousiast over. Oprecht of niet, de animatie zit lekker in elkaar.

Sebastian Vettel legt in deze kekke animatie uit wat de nieuwe regels worden in de formule 1. Deze wijzigingen zijn fix; zelf noemt hij het 'de grootste regelwijzigingen in de geschiedenis van de formule 1' en is hij er súperdúper enthousiast over. Oprecht of niet, de animatie zit lekker in elkaar.

Beoordeel dit artikel

  • lol
  • wtf
  • wow
  • fail
  • win
  • sexy
  • cool
  • meh
Reageer

Reacties

roadrunner205's picture
roadrunner205 5 jaar geleden

zijn zeker grote veranderringen....

maar ja ben benieuwd wat het race seizoen geeft nu ING gekapt is....
en volgen er veel meer !!!

thomie1's picture
thomie1 5 jaar geleden

Hybride race auto's. Het moet niet gekker worden :p .

Ultimate Haan 5 jaar geleden

werd tijd.....
De onderlinge strijd in de F1 races vind ik de laatste jaren wel tegenvallen.. ik denk dat ze zo op de goede weg zijn. Echte F1 fans zullen me wel tegen spreken maar zo wordt wel een groter publiek bereikt....

Helaas zijn de veranderingen niet positief voor het uiterlijk van de bolides. Kan er nog niet aan wennen..

Nozel 5 jaar geleden

Eindelijk weer slicks, maar verder is het wel een estetish wangedrocht geworden.
En bewegende onderdelen is ook wel er lame.

wel hele vette animatie.

Hank Sr. 5 jaar geleden

Eindelijk slicks en het chassis gaat gelukkig terug naar hoe er rond 1992 werd geraced.. Misschien ga ik aankomend seizoen wèl kijken.

Boompiee's picture
Boompiee 5 jaar geleden

fiks, niet fix.

8166UY's picture
8166UY 5 jaar geleden

Dus eigenlijk gewoon meer A1 GP?

kropsla's picture
kropsla 5 jaar geleden

yes yes ze krijgen weer die leipe bandjes!

Pokerface's picture
Pokerface 5 jaar geleden

Zeker geen A1, daar zit een wereld van verschil tussen.
De veranderingen zijn een stap in de goede richting. Ik werd gek van al die flaps en Gurneys die iedere race weer een millimeter anders waren. Die kale body's vind ik veel mooier, hoewel ik de 'kieuwen' wel mis. Slicks zijn super, zo hoort het. Die groeven waren een lapmiddel. Die taartschep van een voorvleugel vind ik iets te groot, maar die Madurodam achtervleugel is echt een ramp. Het oog wil ook wat... Wat KERS gaat brengen weet ik niet. We zullen het zien. Die twee verschillende compounds banden in een race moeten ze afschaffen, scheelt weer geld en maakt het simpeler voor de toeschouwer om te begrijpen, die zit echt niet te wachten op twee soorten banden. En de kwalificatie moet weer worden zoals het vroeger was: wie het hardst een rondje kan rijden, staat op pole. Nu gaat het erom wie de leegste tank heeft en dat slaat nergens op. Terug naar het Senna tijdperk.
We gaan de goede kant op, maar het kan nog beter.

Pokerface (racefan)

B.a.s. 5 jaar geleden

blablabla

Kryz's picture
Kryz 5 jaar geleden

Wat een pietepeuterig kneuterig detailgezeik is dat F1 toch aan het worden (mwoh, was het eigenlijk al een tijd). Waar is de tijd gebleven dat engineering excellence de driver was voor de belangrijkste raceklasse ter wereld? Al die kunstmatige regeltjes waarbinnen die techneuten moeten manoeuvreren... Daar komen toch weinig revolutionaire ontwikkelingen uit voort die in de toekomst in de reguliere autoindustrie toe te passen zijn?

Nee, doe me dan maar Le Mans, daar komen de echte ontwikkelingen vandaan tegenwoordig.

zomaariemand 5 jaar geleden

Helemaal mee eens. Wat mij betreft mogen een boel regels afgeschaft worden.
De enige beperking die gesteld moet worden is cilinderinhoud en afmetingen van de auto. Laat verder ieder team die auto bouwen die ze willen. Dan wordt het pas echt een wedstrijd.

vroegahwasnietallesbeter 5 jaar geleden

Dus je wil weer auto's met 1300+ pk's, skirts, driveraids zoals active suspension etc. Een foutje van de bestuurder en die auto boort zich met 200/300 in de bandenstapel. Je kan ook gewoon een robot laten rijden dan, scheelt weer verzekeringsgeld.

Niekmanz's picture
Niekmanz 5 jaar geleden

Tuurlijk niet, dan wint iedere keer dezelfde gewoon omdat ze meer geld hebben en dus de beste wagen.

Kaassouflé 5 jaar geleden

Mooi, lijkt erop alsof het komend seizoen meer wordt dan 22 auto's die rondjes rijden in dezelfde volgorde. Inhalen kon alleen door goede/slechte pitstops, niet door het racen zelf.
Misschien ga ik weer kijken.

F1 bastard 5 jaar geleden

Nu nog 1 extra bonusregel:
"Release the tombstone"

XorireX's picture
XorireX 5 jaar geleden

Heel vet in elkaar gezet

Ook dit wil je zien

  • Alex Honnold is knettergek - hij beklimt bergen zonder zekeringen

    Alex Honnold speelt het leven op hardmode. 1 fout = game over. Hij beklimt namelijk bergen zonder enige vorm van materiële zekering. Door zijn ongeëvenaarde skill is hij een god in de wereld van bergbeklimmers. Afgelopen januari ondernam hij de allermoeilijkste free-solo klim ooit: de El Sendero Luminoso in Mexico. En dit is de werkelijk prachtige korte reportage ervan.
  • Buigbaar en toch harder dan staal: Mythbusters duiken in de revolutie van glas

    Glas is zo alledaags dat we er niet eens meer bij stil staan wat een indrukwekkend materiaal het eigenlijk is. Een wereld zonder glas is niet eens voor te stellen. Mythbusters duiken in de geschiedenis van glas, maar kijken ook naar de indrukwekkende technologie achter glas vandaag de dag. Het is toch wonderlijk dat glas nu vrijwel onbreekbaar en zelfs buigbaar is?
  • Waarom je op moet letten als je een olifant voert

    *nomnomnom* Hello? *nomnomnom*
  • Asomobilist maakt er een potje van, Britse dashcambezitters leveren live commentaar

    Na de Russen hebben nu ook de Britten de dashcam ontdekt, en dat levert veel opgewekter commentaar op.
  • Schlieren Optics maakt onzichtbare gassen zichtbaar

    Schlieren zijn voor het menselijk oog onzichtbare optische inhomogeniteiten in transparante materialen. Na deze zin moet je gewoon heel geïnteresseerd kijken en net doen alsof je begrijpt wat daar staat.
  • Enorme hoeveelheid pelikanen bombarderen duikend de zeebranding

    Alsof het allemaal gevederde kamikazepiloten zijn.
  • DocuZondag 231: Gabbers (3Doc)

    Gabber is de enige echte subcultuur die in Nederland is ontstaan en tot ver in het buitenland is doorgedrongen. De documentaire 'Gabbers' laat de opkomst en ondergang van de oorspronkelijke gabbercultuur zien aan de hand van veel nooit eerder vertoonde beelden, aangevuld met materiaal uit de omroeparchieven en amateurarchief van de gabbers zelf. Een unieke documentaire van een uniek stukje Nederlandse geschiedenis!

    DocuZondag wordt elke week samen met Documentairenet uitgezocht

  • Een geïllustreerde 100-jarige geschiedenis van drones

    Het is een verbazingwekkend feit dat revolutie van drones al bijna honder jaar duurt. En wist je dat Marilyn Monroe er iets mee te maken had? Nou ja, een heel klein beetje... Maar goed, wij ook niet. Hier de geschiedenis in een notedop.
  • Vrachtwagen springt over een rijdende F1 auto heen

    Juist, je leest het goed, het was de vrachtwagen die over de Formule 1 auto sprong.