De 2009 formule 1 regels uitgelegd in een animatie

Sebastian Vettel legt in deze kekke animatie uit wat de nieuwe regels worden in de formule 1. Deze wijzigingen zijn fix; zelf noemt hij het 'de grootste regelwijzigingen in de geschiedenis van de formule 1' en is hij er súperdúper enthousiast over. Oprecht of niet, de animatie zit lekker in elkaar.

Sebastian Vettel legt in deze kekke animatie uit wat de nieuwe regels worden in de formule 1. Deze wijzigingen zijn fix; zelf noemt hij het 'de grootste regelwijzigingen in de geschiedenis van de formule 1' en is hij er súperdúper enthousiast over. Oprecht of niet, de animatie zit lekker in elkaar.

Beoordeel dit artikel

  • lol
  • wtf
  • wow
  • fail
  • win
  • sexy
  • cool
  • meh
Reageer

Reacties

roadrunner205's picture
roadrunner205 5 jaar geleden

zijn zeker grote veranderringen....

maar ja ben benieuwd wat het race seizoen geeft nu ING gekapt is....
en volgen er veel meer !!!

thomie1's picture
thomie1 5 jaar geleden

Hybride race auto's. Het moet niet gekker worden :p .

Ultimate Haan 5 jaar geleden

werd tijd.....
De onderlinge strijd in de F1 races vind ik de laatste jaren wel tegenvallen.. ik denk dat ze zo op de goede weg zijn. Echte F1 fans zullen me wel tegen spreken maar zo wordt wel een groter publiek bereikt....

Helaas zijn de veranderingen niet positief voor het uiterlijk van de bolides. Kan er nog niet aan wennen..

Nozel 5 jaar geleden

Eindelijk weer slicks, maar verder is het wel een estetish wangedrocht geworden.
En bewegende onderdelen is ook wel er lame.

wel hele vette animatie.

Hank Sr. 5 jaar geleden

Eindelijk slicks en het chassis gaat gelukkig terug naar hoe er rond 1992 werd geraced.. Misschien ga ik aankomend seizoen wèl kijken.

Boompiee's picture
Boompiee 5 jaar geleden

fiks, niet fix.

8166UY's picture
8166UY 5 jaar geleden

Dus eigenlijk gewoon meer A1 GP?

kropsla's picture
kropsla 5 jaar geleden

yes yes ze krijgen weer die leipe bandjes!

Pokerface's picture
Pokerface 5 jaar geleden

Zeker geen A1, daar zit een wereld van verschil tussen.
De veranderingen zijn een stap in de goede richting. Ik werd gek van al die flaps en Gurneys die iedere race weer een millimeter anders waren. Die kale body's vind ik veel mooier, hoewel ik de 'kieuwen' wel mis. Slicks zijn super, zo hoort het. Die groeven waren een lapmiddel. Die taartschep van een voorvleugel vind ik iets te groot, maar die Madurodam achtervleugel is echt een ramp. Het oog wil ook wat... Wat KERS gaat brengen weet ik niet. We zullen het zien. Die twee verschillende compounds banden in een race moeten ze afschaffen, scheelt weer geld en maakt het simpeler voor de toeschouwer om te begrijpen, die zit echt niet te wachten op twee soorten banden. En de kwalificatie moet weer worden zoals het vroeger was: wie het hardst een rondje kan rijden, staat op pole. Nu gaat het erom wie de leegste tank heeft en dat slaat nergens op. Terug naar het Senna tijdperk.
We gaan de goede kant op, maar het kan nog beter.

Pokerface (racefan)

B.a.s. 5 jaar geleden

blablabla

Kryz's picture
Kryz 5 jaar geleden

Wat een pietepeuterig kneuterig detailgezeik is dat F1 toch aan het worden (mwoh, was het eigenlijk al een tijd). Waar is de tijd gebleven dat engineering excellence de driver was voor de belangrijkste raceklasse ter wereld? Al die kunstmatige regeltjes waarbinnen die techneuten moeten manoeuvreren... Daar komen toch weinig revolutionaire ontwikkelingen uit voort die in de toekomst in de reguliere autoindustrie toe te passen zijn?

Nee, doe me dan maar Le Mans, daar komen de echte ontwikkelingen vandaan tegenwoordig.

zomaariemand 5 jaar geleden

Helemaal mee eens. Wat mij betreft mogen een boel regels afgeschaft worden.
De enige beperking die gesteld moet worden is cilinderinhoud en afmetingen van de auto. Laat verder ieder team die auto bouwen die ze willen. Dan wordt het pas echt een wedstrijd.

vroegahwasnietallesbeter 5 jaar geleden

Dus je wil weer auto's met 1300+ pk's, skirts, driveraids zoals active suspension etc. Een foutje van de bestuurder en die auto boort zich met 200/300 in de bandenstapel. Je kan ook gewoon een robot laten rijden dan, scheelt weer verzekeringsgeld.

Niekmanz's picture
Niekmanz 5 jaar geleden

Tuurlijk niet, dan wint iedere keer dezelfde gewoon omdat ze meer geld hebben en dus de beste wagen.

Kaassouflé 5 jaar geleden

Mooi, lijkt erop alsof het komend seizoen meer wordt dan 22 auto's die rondjes rijden in dezelfde volgorde. Inhalen kon alleen door goede/slechte pitstops, niet door het racen zelf.
Misschien ga ik weer kijken.

F1 bastard 5 jaar geleden

Nu nog 1 extra bonusregel:
"Release the tombstone"

XorireX's picture
XorireX 5 jaar geleden

Heel vet in elkaar gezet

Ook dit wil je zien

  • Dit is hoe ze je telefoon jatten in de metro

    Een wijze les. In dit geval gefilmd in de metro van Boedapest.
  • Hoe je appels kunt schillen met een boor

    Je hebt van die dagen dat je spontaan zesduizend appels wilt schillen. Welnu, daar is een speciale lifehack voor!
  • 29 prachtige foto's van vuurtorens die woest natuurgeweld hebben doorstaan

    Hoewel vuurtorens door moderne techniek overbodig raken, zijn ze nog steeds een prachtig monument van houvast in moeilijke omstandigheden en menselijke vindingrijkheid. Veel staan vandaag de dag nog steeds fier overeind, terwijl de zee een eindeloze strijd voert om ze op een dag te kunnen claimen. Deze 29 foto's zijn een eerbetoon aan deze machtige bouwwerken.
  • Hamerhaai jaagt op pijlstaartrog, vlak naast twee gasten die tergend langzaam het water uit lopen

    Een les in wat je vooral niet moet doen als er een haai vlak in de buurt van je is.
  • Docu Zondag 219: Splinters - mooi verhaal over de evolutie van surfen op een eiland ver weg

    Het verhaal gaat dat in de jaren ’80 een Australische piloot na zijn verblijf in het kustplaatsje Vanimo (Papoea-Nieuw-Guinea) zijn surfboard achterliet. Een van de locals vond zijn sufboard en nu zo'n kwart eeuw later is het surfen een prestige sport geworden voor de inheemse bevolking. In deze docu zien we hoeveel invloed een achtergelaten surfboard kan hebben!

    Docuzondag wordt elke week samen met Documentairenet uitgezocht

  • De waarheid over Beats by Dre

    Marques Brownlee heeft een nuchtere analyse gemaakt waarom de één Beats by Dre nog erger vindt dan wasabi over z'n patat en de ander de deur niet uit wil zonder.
  • The Science Of Goats - hoe werken geiten?

    Waarom zijn geiten de nieuwe katten op het internet? Waarom doen geiten zo geiterig? Waarom vallen geiten flauw als je ze laat schrikken? Vragen, vragen, vragen. Waar SCIENCE een antwoord op heeft!
  • Popcorn Hour: Geheimen uit Irak

    Hand in hand met WappZapp zijn we bezig met een revolutie tegen de ouderwetse TV-programmering. Want de tijd dat je op TV ook daadwerkelijk de beste TV zag, ligt nu toch wel achter ons. Deze week: Geheimen uit Irak.
  • Met hoge snelheid tussen de Canyons met een jetski

    Oké, waar kunnen we ons opgeven? Dit ziet er heel erg cool uit.